Als scheidingsmediator ben je zowel de vertrouwenspersoon als spin in het web voor scheidende stellen. Je regelt de scheiding van stellen, die ervoor kiezen samen hun scheiding te regelen en je wilt ze natuurlijk zo goed en zorgvuldig bijstaan in de voor hen moeilijke tijd van de scheiding.
Door te kiezen voor een stuk automatisering van je praktijk met de software van Mediationportaal houd je tijd over, houd je overzicht en zorg je voor een eigentijdse en moderne uitstraling van je mediationpraktijk.
Hieronder geven we 7 redenen waarom scheidingmediators kiezen voor de slimme automatisering van Mediationportaal van hun praktijk.
1. Je zorgt voor een eigentijdse en moderne uitstraling
De software van Mediationportaal wordt aangepast aan de kleuren van jouw huisstijl en jouw eigen logo is zichtbaar. Klanten hebben een eigen inlog en kunnen in het systeem werken, door onder andere stukken te uploaden, stukken te downloaden om te checken en met je als mediator te communiceren. Je werkt dus niet met mail of tekstberichten en alles vindt plaats in één systeem,
2. Gemak voor klanten
Als mediator geef je aan welke stukken je nodig hebt en je klanten kunnen in het systeem makkelijk stukken uploaden, zoals financiële overzichten, gegevens kinderen, geboorteaktes, hypotheekaktes etc. Ook kunnen ze stukken die jij al in concept hebt opgesteld allebei controleren. Beide partners zijn zo steeds beiden op de hoogte van de status van het mediationproces. Ook als ze vragen hebben, kunnen ze via Mediationportaal met jou als mediator communiceren.
3. Je houdt als mediator overzicht
Als mediator werk je vaak tegelijkertijd aan meerdere dossiers, die zich allemaal in een andere fase bevinden van het mediationproces. Belangrijk is dan dat je overzicht houdt. Dit geeft je rust en brengt duidelijkheid voor je klanten. Je wordt dus gefaciliteerd in je werkbeheer.
Je houdt als mediator met Mediationportaal overzicht:
- Op je dossiers
- Op de status van je dossiers
- Welke taken nog voor je openstaan
4. Je voldoet aan de privacy eisen en wensen
Doordat je in de software van Mediationportaal werkt, voldoe je aan de AVG privacy eisen. Je voorkomt dat stukken via de mail worden verzonden. Alles gebeurt in het systeem, dat volledig beveiligd is.
5. Je zorgt voor een enorme tijdswinst doordat de stukken gegenereerd worden
Als je eenmaal alle data hebt ingevoerd en de keuzes van de scheidende stellen duidelijk zijn, dan worden de stukken, zoals het scheidingsconvenant en het ouderschapsplan automatisch gegenereerd. Aangezien in de loop van het mediationproces er andere afspraken kunnen komen, zijn deze stukken ook naderhand makkelijk aanpasbaar.
6. Je kiest voor een eenduidige communicatie
Doordat alle communicatie in Mediationportaal plaatsvindt, kies je voor een duidelijke communicatie met je klanten. Je voorkomt dat er tussendoor tekstberichten worden gestuurd of dat er gebeld wordt. Alles staat in het systeem, zodat beide partners gelijktijdig steeds alle informatie tot hun beschikking hebben. Dit voorkomt ruis en onrust en dit komt zowel het mediationproces als de onderlinge verstandhouding tussen scheidende stellen ten goede.
7. Je bewaakt het hele proces van A tot Z
Doordat alle dossiers in Mediationportaal staan, kun je in één oogopslag zien:
- Welke dossiers openstaan
- Wat de status is van de dossiers
- Welke taken nog moeten worden afgehandeld
Hiermee krijg je grip op je dossiers en kun je gestructureerd werken, wat je zowel zakelijke winst als meer werkplezier oplevert.
