Veilig en efficiënt: De meerwaarde van een beveiligde communicatieomgeving voor mediators en hun klanten

veilige communicatie mediator

Als mediator bij een scheiding ben je de spin in het web van het regelen van de scheiding van je klanten. Naast het verzamelen van documenten en het opstellen van de juridische stukken, zijn er de mediation gesprekken. In deze gesprekken begeleid je stellen om tot goede duurzame afspraken te komen. Tussentijds heb je een communicatie lijn met beide partners, waarbij ze zaken aanleveren, documenten controleren en tussentijds vragen kunnen stellen.

In deze tussentijdse communicatie met scheidende stellen zijn een aantal dingen belangrijk:

  • Dat er een eenduidige manier van communiceren is
  • Dat klanten beide steeds gelijktijdig over dezelfde informatie beschikken
  • Dat er veilig gecommuniceerd wordt en de privacy gewaarborgd is
  • Dat als er vragen of onzekerheden bij klanten zijn, ze jou als mediator snel een vraag kunnen stellen of iets kunnen voorleggen

Mediationportaal is een software systeem dat speciaal ontwikkeld is voor scheidingsmediators en hun klanten om hierin te faciliteren. Het systeem levert je als scheidingsmediator nog meer voordelen op, die we hier bespreken.

Wat kan Mediationportaal betekenen in de communicatie met je klanten?

Bij Mediationportaal krijgt zowel de mediator als hun klanten toegang tot het systeem. Klanten komen met een eigen inlog in hun omgeving.

Door gebruik te maken van Mediationportaal is er op het gebied van de communicatie met je klanten:

  • Een eenduidige manier van communiceren. Je krijgt niet tussendoor mails, telefoontjes of tekstberichten. Alle communicatie verloopt via het Mediationportaal.
  • Beide partners beschikken steeds gelijktijdig over dezelfde informatie.
  • Er wordt veilig gecommuniceerd en de privacy is gewaarborgd.
  • Je voldoet aan de AVG richtlijnen.
  • Er is een korte, directe communicatie lijn.

Dit betekent dat er klantbinding is, klanten hebben via het systeem direct toegang tot een makkelijk communicatiemiddel. Als er dus iets speelt, kan dit direct aan de mediator worden doorgegeven of voorgelegd. Dit betekent dat zaken vlotter kunnen verlopen én je voorkomt ruis en escalatie.

In het mediation traject veilig berichten uitwisselen

Door gebruik te maken van Mediationportaal is het dus mogelijk op een veilige manier berichten uit te wisselen. Dit houdt in:

  • Klanten uploaden hun documenten in een veilig systeem, zoals financiële gegevens, hypotheek aktes, huwelijks akte etc.
  • Klanten downloaden de stukken in hun eigen omgeving. Als er dus een stuk door de mediator is opgesteld gaat dit niet via de mail. Ze kunnen zo makkelijk en veilig stukken in zien en controleren.
  • Klanten kunnen snel vragen stellen als er iets onduidelijk is.
  • Klanten kunnen snel doorgeven aan de mediator als er duidelijkheid is over iets, denk aan de uitkomsten van een gesprek met een financieel adviseur of nog openstaande punten.

AVG-proof mediator

Zorg ervoor dat je een AVG proof mediator bent door gebruik te maken van Mediationportaal. Je communiceert op een veilige manier met je klanten en je zorgt ervoor dat niets via de mail gaat, maar via de beveiligde omgeving van Mediationportaal.

We geven nog kort de andere voordelen van Mediatonportaal aan je door:

  • Scheidingsconvenant en ouderschapsplan in een handomdraai
  • Snel overzicht voor je klanten en voor jou als mediator in processtappen
  • Klanten kunnen eenvoudig documenten uploaden
  • Houd overzicht en regie over al je dossiers
  • Communiceer makkelijk met beide partijen
  • Veilige omgeving voor jou als mediator en je klanten
  • Een eigentijdse en moderne uitstraling in je eigen huisstijl en eigen logo

Het vertrouwen en de veiligheid in het mediation traject wordt door gebruik te maken van Mediationportaal vergroot.